ANASAYFA / Girişimcilik / İnternetten Ürün Satmak İçin 9 İpucu
internetten-urun-satmak

İnternetten Ürün Satmak İçin 9 İpucu

İnternetten ürün satmak zorlu bir iştir. Bu yüzden satışlarınızı nasıl arttıracağınıza dair ipuçlarımızı okumak için birkaç dakikanızı ayırmak isteyebilirsiniz. Aşağıdaki ipuçları, ürünlerinizi satmak için bir internet sitesi açtığınız veya açacağınız varsayılarak oluşturulmuştur.

İnternetten Ürün Satmak İçin 9 İpucu

1. Potansiyel Müşterilerinizi Bulun

İşinizi başlatmadan önce potansiyel müşterilerinize ulaşmanın ve ilgilerini çekmenin yollarını bulmalısınız. Sosyal medya bu konuda son derece etkili ve ücretsiz bir yoldur. Ancak ücretli reklam vermek gibi daha geleneksel yöntemleri de deneyebilirsiniz.

2. Doğru Site ile Başlayın

Siteniz temiz bir tasarıma sahip olmalı, hatasız ve akıcı olmalı, ayrıca artan mobil kullanım nedeniyle mobil temaya da sahip olmalıdır.

Ancak online mağazanız ne kadar akıcı ve kullanıcı dostu olursa olsun, insanlar ismini hatırlamakta zorlanıyorsa, müşterileri çekmekte zorlanırsınız. Bir online mağaza açarken ilk dikkat etmeniz gerekenlerden biri site ismini (domain) iyi seçmektir. Bu yüzden mümkün olan en kısa ve akılda kalıcı site ismini bulun.

3. Bir E-Ticaret Sistemi Bulun

Sitenizin alt yapısı, müşterilerin ilgisini çekmenin en önemli parçası olabilir. İyi bir e-ticaret sisteminiz yoksa, tüm tasarımlarınız israf olabilir. Gezinmesi zor olan veya güvensiz gibi görünen bir ödeme işlemiyle karşı karşıya kalan müşteriler, başka alternatiflere yönelirler.

Peki, hangi e-ticaret sisteminin mağazanız için doğru olduğunu nasıl anlarsınız? İhtiyaçlarınızı karşılamalı, bütçenize uygun ve müşterileriniz için kullanımı rahat olmalıdır. Alışveriş sepeti kredi kartı, havale/EFT ve kapıda ödeme seçeneklerini desteklemelidir.

Tam donanımlı bir e-ticaret sistemi şu anda ihtiyaçlarınız için çok karmaşık ve pahalıysa, sizin için en iyi seçenek bir sonraki ipucu olabilir.

4. Mağaza Açabileceğiniz Platformlara Üye Olun

İnternette ürün satma işine yeni başlıyor ve teknik bilgi birikiminiz veya bütçeniz yoksa, hazır platformlarda mağaza kurmayı düşünebilirsiniz. Sırtınızı Sahibinden, Gittigidiyor veya N11 gibi bilinen bir markaya yaslamak işinizi kolaylaştırabilir. Bu tarz platformlarda mağaza açmanın avantajları arasında site tasarımı, e-ticaret yazılımı, alışveriş sepeti, envanter yönetimi ve müşteri hizmetleri gibi zor şeylerin tümünün sizin için yapılıyor olması yer alır.

5. Sitenizin Güvenliğini Sağlayın

SSL (güvenli yuva katmanı) sertifikası, müşterilerinizin ödeme bilgilerini ve sitenizi siber saldırılara karşı korumanın anahtarıdır. Sitenizin hassas bilgileri toplayan bölümlerini şifreler ve yetkisiz taraflar için işe yaramaz hale getirir. Bu, sitenize anında güvenilirlik sağlar ve müşterilerinizin size bilgilerini verirken kendilerini güvende hissetmelerini sağlar. Güvenli bir sitede site isminin solunda bir asma kilit simgesi yer alır ve site adresi “http” yerine “https” ile başlar.

6. Müşteri Memnuniyetine Önem Verin

Herhangi bir işletmenin temel amacı müşterileri korumak ve onları mutlu tutmaktır. Herkes bunun en iyi yolunun müşteri memnuniyetinden geçtiğini bilir. Müşteri memnuniyeti her sektör için önemli olsa da, özellikle online dünyada rakipleriniz arasında fark yaratmak için çok çok önemlidir. İşletmeniz online olduğunda, müşteriler istedikleri zaman sizinle iletişim kurabilirler. Bu nedenle her zaman arkadaş canlısı ve etkili bir şekilde yanıt vermeye hazır olmanız gerekir.

7. Hızlı Hareket Edin

Genç kitlelerin eğilimlerini takip etmeniz ve mağazan ve ürünlerinizi bu doğrultuda güncellemeniz gerekir. Kısa bir tereddüt bile potansiyel müşterilerinizin rakiplerinize yönelmesine neden olabilir.

8. Açıklayıcı Olun

Müşteriler ürün hakkındaki görselleri dikkatlice inceler ve ürün açıklamalarını her ayrıntısına kadar okurlar. Bu yüzden ürün fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü ve ürün açıklamasının açıklayıcı olması gerekir. Fotoğraflarınızı bir telefon kamerası yerine, bir DSLR makine kullanarak çekmeniz önemlidir.

9. Sosyal Medyayı Etkin Kullanın

Bir marka oluşturma ve müşteri çekme, sosyal medyanın patlamasıyla daha da kolaylaştı. Sosyal medyada aktif olmak artık internetten ürün satmak isteyen bir girişimci olmanın merkezi haline geldi.

Sosyal medyayı online mağazanızı açmadan önce kullanmaya başlayabilirsiniz (hatta kullanmalısınız). Bir Facebook sayfası oluşturun veya bir Instagram hesabı açın ve ilerlemeniz hakkında sık sık paylaşımlar yapın. Sosyal medyanın fenomen tabir edilen yüksek takipçili hesap sahiplerine ulaşın ve ürünlerinizi gönderin. Ürünlerinizi kullandıktan sonra görüşlerini sosyal medya hesaplarından paylaşmalarını rica edin. Sosyal medya paylaşım butonlarını sitenizde belirgin bir pozisyona yerleştirin.

Hakkında Bekir Kale

Check Also

para-biriktirmek-istiyorum

Para biriktirmek istiyorum diyenlere 9 tavsiye

Para biriktirmek istiyorum diyenlere 9 tavsiye Hayalini kurduğumuz evi ya da arabayı satın alabilmek, çocuklarımıza …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.