Yeni İş Kurarken Sık Yapılan 6 Hata (Ve Yapılması Gerekenler)

Yeni iş kurarken serbest meslek sahiplerinin saflarına katılmayı düşünüyorsanız, başkalarının hatalarından ders alarak işe başlamalısınız. Aşağıda, yeni kurulan ve başarısız olan işletmelerin işe başlarken yaptığı hatalara belirli bir sırada yer verdik.

Yeni iş kurarken sık yapılan hatalar

1. Kötü Pazar Araştırması

Her başarılı işin temeli sağlam bir fikirdir. Peki, yeni iş fikrinizin iyi olup olmadığını nereden bileceksiniz? En iyi arkadaşınız fikrinizin harika olduğunu düşünebilir ancak ya potansiyel müşteriler berbat olduğunu düşünürse?

Bu yüzden yeni işinize tek bir kuruş yatırmadan önce pazar araştırması yapmalısınız. Yeni işletmelerin ortak sorunlarından birisi, potansiyel pazarlarının büyüklüğünü abartarak işe başlamalarıdır.

2. Kötü İş Planı

Hiçbir yeni iş, detaylı ve kapsamlı bir iş planı olmadan başarılı olmamıştır. Bir iş planı yapmak, işinizin misyonu ve kapsamına odaklanmanıza, işin nasıl yürüyeceğini ve ne kadar para kazanacağını gerçekçi bir şekilde yansıtmanıza yardımcı olacaktır.

3. Yeteri Kadar Sermayeye Sahip Olmamak

2004’te kısa sürede kapanan yeni işletmelerle ilgili bir ankette, katılımcıların yüzde 79’u başarısızlıklarının başlıca nedenlerinden biri olarak yeteri kadar sermayeye sahip olmamalarını göstermişlerdir.

Uzmanlar, bu konuda en kötü senaryoya göre hareket edilmesi gerektiğini, yani en az iki yıl kar etmeden işletmenin kendisini idare edecek sermayeye sahip olunması gerektiğini belirtiyorlar.

4. Çok Az Kar Hedeflemek

Yeni işletmelerin en yaygın sorunlarından biri, düşük fiyatlar sunarak rekabet etmeye çalışmalarıdır. Ancak bir A101 değilseniz, bu strateji işe yaramayacaktır.

Daha büyük, daha köklü şirketler daha yüksek ölçekte mal satın alarak paradan tasarruf ederler. Tedarikçilerle uzun süreli ilişkiler kurarak ve lojistik planlamalarını dikkatli yaparak maliyetleri azaltırlar.

Tedarikçilerle ilişkiler kurmak zaman alacaktır. Bu nedenle mallarınızı veya hizmetlerinizi adil bir piyasa değerine göre fiyatlandırmak sizin en iyi stratejidir. Rekabette ise yüksek kalite, müşteri hizmetleri ve pazarlama yeteneğiniz ile fark yaratmalısınız.

5. Kötü Pazarlama Stratejisi

Başarılı bir iş planının en önemli unsurlarından biri iyi araştırılmış bir pazarlama planıdır. Plan sayım raporları, geri bildirim ve rekabetçi analizlerden elde ettiğiniz piyasa verileriyle başlar. Açıkça tanımlanmış bir hedef müşteriye sahip olduğunuzda, onu gerçek bir müşteriye dönüştürmenizi sağlayacak bir pazarlama kampanyası tasarlamanız gerekir.

6. Yanlış Motivasyonla İşe Başlamak

Yeni bir işe başlamadan önce kendinize bir sürü önemli soru sormalısınız. En iyi ürünüm nedir? Hedef müşterilerim kimler? İşletmem için en iyi yer neresi olur? Ancak belki de en önemli soru “Neden?” olmalıdır.

Birçok yeni işletmenin ortak sorunlarından birisi, yanlış sebepten dolayı büyük bir finansal risk almaktır. Girişimcilerin çoğu, kendi işinin patronu olma arzusuyla hareket ediyor. Ancak gerçek şu ki, kendi işiniz de olsa patron siz değil, müşteridir. Huysuz müşterilerle uğraşmanın, zor bir patronla uğraşmaktan daha zor olduğunu dahi görebilirsiniz.

Kendi işinize eski işinizden bıktığınız veya daha az saat çalışmak istediğiniz için başlamak kötü motivasyonlardır. İstatistiklere göre, başarılı yeni işletme sahipleri en az iki yıl boyunca haftada 50 ila 60 saatlik bir çalışma icra ediyorlar. Kendinizi bu doğrultuda motive edip işe başlarsanız, başarılı olma olasılığınızı katlarsınız.

Yeni iş kurarken yapılan diğer hatalar

Yeni iş kurarken yapılan hatalar arasında aileyi ve fikirlerini ihmal etme, arkadaşlardan ve akrabalardan borç alma, kendi başına her şeyi halledebileceğini düşünme ve işletme için kötü bir konum seçme gibi hatalar sayılabilir.

Yazar: Bekir Kale

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.